man kan ju hoppas att det smakar kokos och längst upp så att jag inte nådde

Var på konsum och skulle inhandla lite ingredienser till kvällens middag. Letade buljong, eftersom jag för ett tag sedan slängde all den som fanns i min kyl. Fanns massa olika märken i hyllorna. Knorr, knorr ekologisk, coop. Alla innehållande jästextrakt och E621(glutamat, farligt farligt, varning, varning)! Längst upp bakom en tom kartong hittade jag nåt som verkade kravmärkt från Biofood. Var tvungen att be en lång personal om hjälp eftersom den stod så otillgänlig. Ja den innehöll iaf inte E621. Jästextrakt kan jag väl leva med. 3ggr så dyr som den med E621.

Mot kokosmjölkshyllan. Har förut spanat igenom en sådan och insett att den enda som är värd sitt namn är ICAs kokosmjölk. Även här fanns det ekologiska varianter. Men alla jag hittade var gjorda av kokosnötsextrakt och innehöll som max 60% kokos och sprängfyllda med emulgeringsmedel, vatten, stabilisatorer och aromer. Den värsta var en lightvariant av rel. "fint" märke. 18% kokosnötsextrakt. Sjukt men sant. Måste börja hamstra ICAs kokosmjölk. Den är gjord av kokos och enbart kokos och mycket kokos. det är bra! Det är väl det kokosmjölk betyder trodde jag. Spä med vatten kan jag göra själv när jag tillagar den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback