nu har det pangat i gång

Igår öppnade Pride house i kulturhuset. Äntligen. Dagen bjöd på Bi-prat med Kim Kärnfalk och veckans höjdpunkt (kan jag redan nu lova) Tiina Rosenbergs brandtal, Pervers och Stolt. Vilken kvinna. 30min improvisation som slutade med säkert 5 långa minuter stående ovationer till allas vår gud!!

Sen invaderade tre hetingar min balkong och drack drinkar. Mycket trevlig kväll som slutade med två kvinnor i min säng. Nej nej, inget sånt, vi sov dock inte mycket, det var varmt och trångt. Men det är pride och det är bara att njuta. Att vara trött är oxå en konst.

     

Tisdagen har gett mig inblick i svartsjukans värld och sen blev det Queerfeministisk talkshow med bla Tiina Rosenberg och Mian Lodalen. Nice. (Hade egentligen tänkt gå på ett seminarium om vad som händer med regnbågsbarnen när de möter förskolans heteronormativa lekar. Men jag kom inte upp..)
Efter det snackade vi skit över en fika. Nu tänkte jag sova. Ladda för morgondagen då kvällen även bjuder på Miss Gay
på Kolingsborg!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hur gick det för den snyggaste miss gay då?

Postat av: Marie

Och sportar med att vara med i medierna gör ni också =) Aftonbladets bildkavalkad pryds av två vackra damer!

2008-08-02 @ 17:52:47
Postat av: Annika

Fast bilden var ju från förra året. för solen sken ju inte direkt idag. och inte hade vi klänningarna på oss heller.. skumt!!

2008-08-02 @ 18:26:15
Postat av: Marie

Men då hade Erik rätt! Jag tänkte att solen kanske sken där i början även om jag missat det. Mystiskt...

2008-08-02 @ 22:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback