Favvo i repris.

Började för några veckor sedan att läsa igenom hela 2006 i bloggen. Nu har jag kommit till 2007 och hittade detta underbara inlägg. Därför publicerar jag det igen. Varsågoda. Har sedan dess blivit en jäkligt bra story som berättats flertalet gånger.

Feb. 2007.
VARFÖR ÄR DÖRRMATTAN BORTA?

-Tårtan, jag måste erkänna. Det var jag som gjorde det. Förlåt, men jag blev rädd!

Klockan var runt nio och vi hade precis ätit klart middagen, då jag gick ut i regnet för att hämta min tvätt i tvättstugan. Tillbaks i porten tar jag upp nyckelknippan och letar fram rätt nyckel (alla ser likadana ut) sätter in den i låset. Den går inte att vrida om. konstigt, kanske fel nyckel tänker jag och tar ut den och konstaterar att det är rätt nyckel, och tänker Maria kanske aldrig låste. Känner på handtaget, öppnar dörren och kliver in. Varför har Maria tagit bort min dörrmatta, oj, det står massa konstiga skor innanför dörren. Det som känns som en evighet är nog bara nån sekund. En mansröst ropar -Hallå och jag stänger dörren fort och rusar upp med hjärtklappning till Maria och låser dörren snabbt. Jag var i chock!
 
Stackars Tårtan, jag vågade inte ge mig till känna, var så chokad över att jag gått in i fel lägenhet. FÖRLÅT!!

Kommentarer
Postat av: Sara

haha, det är lika roligt fortfarande! =) Men Tårtan har nog fått men för livet...

2008-12-18 @ 23:03:42
Postat av: Maria

HAHA! Det är kanske därför som tårtan flyttat!!!!

Dags att hälsa på de nya grannarna snart ;)

Postat av: Annika

jo han har flytt från mig. jag känner mig lämnad!!

2008-12-19 @ 10:50:37
URL: http://vinterbarn.blogg.se/
Postat av: Kristina

haha va är det sant?? Haha han kände sig inte trygg i Hökis längre, jäkla Erzan

2008-12-21 @ 13:56:54
URL: http://tussilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback