Jag var hög. Första gången på väldigt länge

Igår var jag först rädd. Sen ville jag inte gå dit. Sen kom jag dit. Det var varmt och välkomnande. Träffade en fd. kollega, (hon var tydligen oxå gay ) Jag sjöng upp. Jag neg och tackade för mig. Vi fikade. Sen var det rep. Och vilken kick. 40 regnbågsmänniskor sjungandes gospel och jag blev på en gång hög. Körledaren var som en hel show bara hon och allt bara sprudlade, om alla. Man, kvinna, alla där emellan, homo, bi, hetero. Ja vad fan spelar det för roll, men helt underbart att ha hittat ett sammanhang! Vi sjöng helt utan noter och bara lärde oss utantill. Jag studsade när jag gick hem efter drygt 3 timmar. Kändes som en film när musiken fortsätter med ut på gatan och allt bara stannar runtomkring. Och idag vaknade jag med ett lyckorus i hela kroppen och sen har jag bara väntat på besked. Och såklart älskade de min vackra altstämma. Så nu är jag alltså en rainbow gospelmedlem. Det känns fint. Jag kommer längta till varje torsdag. Och efter varje övning så går de som vill ut och dricker bärs. Och jag är ledig på fredagar. det är bra.

Denna höst kommer bli så sjukt bra. Inget kan stoppa mig nu! Och jobbet, jag har världens bästa jobb. Jag älskar det. Jag lever i en dröm!! (Dock har jag träningsvärk mest hela tiden)

tack och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anna-Cecilia

WOW! You go girl! :D

2008-08-30 @ 10:14:26
Postat av: Annika

tihi!

Postat av: Helén

Underbart! Gospel är bara bäst! Jag lovar att komma och träna den dan jag kommer ihåg att ringa och boka först..

2008-08-30 @ 15:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback