Här kommer summeringen..

Först blev det måndag.. Både och/antingen eller med Kim Kärnfalk. Brandtal med Tiina Rosenberg. Spontanöl med sexupplysaren Sandra Dahlén. Drinkar med exet, ett gammalt hångel och en luftbalongsflugen Hella på ballen (nya och spännande konstellationer blev temat för dagen)

Sen blev det tisdag.. Svart är en färg man kan bli sjuk av. Queerfeministisk talkshow. Fika med nytt och gammalt folk. 

Sen kom onsdagen
.. Man kan väl inte fråga om dom är homosexuella? ett seminarium om vården. Klitorissex (inte jag inte, vi lyssnade på Sandra.. jag är singel!), Är homo lika med bög? om mansdominansen i gayvärlden. Kyss min plysch! Helt underbar lesbisk humorshow med Helena Sandström och Moa Svan. Parkhäng. Bob Hanson. Cookies 'n Beans. Öl. Miss Gaytävlingen och glas i foten och det kom blod, massa blod!

Efter onsdag kommer torsdag..
Hur lyckas man med genuspedagogik i förskolan?. Golden Ladies, dessa underbara lesbiska (ja på den tiden hette det lesbisk, nu heter det flata) tanter höll hov. Parken.

Fredagen bjöd på..
en timmes underhållning i världsklass när Annika Lantz och Tiina Rosenberg fyllde stora scenen med humor, politik, snusk och rappa kommentarer. Mira och hennes cirkusbrudar. Nina Ramsby. Emil Jensen. Schysst fest hos Lina och Malin och senare en misslyckad utgång.

Lördag!! Dagen som är bättre än julafton PARAD PARAD PARAD. I regn, det var blött, dyngsurt och lam publik, men fest ändå. Vi skippade klänningarna men hamnade ändå på aftonbladets bildspel...i klänningar och solsken. Skumt det där. man ska tydligen inte tro allt som skrivs i tidningen. Grekrestaurang och en till misslyckad utgång. Hella och jag slutade veckan med morotskaka, summering, tända ljus och en kanna te i köket mitt i natten, det var mysigt.
 
På söndagen.. var jag bakis, nej mamma inte av alkohol utan av pride. Pride är en farlig, men helt underbar och den klart bästa, drogen som man blir knäckt av. Ulrika ringde och vi gick på queervisning på historiska museet, åt lunch och tillverkade muttor av tyg, fjädrar, pärlor i parken.

Måndag.. Sen behövdes 12 timmars sömn innan jag vaknade än mer bakis än igår! Man upptäcker efter uppvaknandet att heteronormen består och att allt är jävligt normativt.
Imorrn är jag på fötterna igen. 

Tack för en underbar Europridevecka vackra kvinnor!!

Visst låter det underbart?! Kom med nästa år och fira med oss, vi är inte så farliga som vi(ssa) ser ut.


Kommentarer
Postat av: Anna-Cecilia

Nu hittade jag tyvärr inte din bild på Aftonbladet, men den var säkert storslagen! Känns som att många i kretsen kommer hamna där förr eller senare, tack vare vår älskade journalist. :) Du har väl inte missat mitt och Tomas heteronormativa mys i "kärleksakuten"? ;) Hursomhelst var paraden rörande vacker! (på allvar, jag grät lite) och nästa år ska jag fanimej gå med! :D

2008-08-04 @ 23:08:11
Postat av: Sara

Jag ska banne mig komma upp och beskåda parad nästa år..känns som att jag missat alldeles för mycket. Härligt att läsa om dina upplevelser, känner glädjen genom datorskärmen. =) Själv har jag semester!!! Redan lite uttråkad dock..ingen annan som är ledig! =/ Ta hand om dig du fina Annika! Puss hajs

2008-08-05 @ 08:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback