resumé

Jag  har varit i världens vackraste land  med min och kompisar från hans Österriketid för hundra år sen. Det blev en väldigt grabbig vecka eftersom jag var ganska ensam representant av det kvinnliga könet. KVOTEN ÄR FYLLD!!! Vi har åkt massa skidor!! Borde man göra oftare verkligen. Det blev fyra dagars skidåkning i strålande sol från en klarblå himmel. Skulle ha blivit sex dagar men en dag (då det ösregnade) tyckte jag det var dags att vara lite magsjuk och sista dagen var det storm så allt var stängt och jag åkte till Zell am See och hälsade på familjen jag jobbade hos för tre år sedan. Mycket skoj. I Österrike kan man äta så ruskigt god (onyttig mat). Den här underbara gyllengula Kaiserschmarren "hackad pannkaka med florsocker på"   avnjöts i lunchsolen i torsdags (på mammas och pappas stammisrestaurang för 30 år sen). Sista kvällen åt vi alla 10 middag på en ruskigt god restaurang och efter huvudrätten var jag galet proppmätt men kände ändå att man inte kan åka ifrån Österrike utan att ha ätit en Apfelstrudel  Och detta var den godaste jag ätit, med vanlijsås som luktade vanilj, och vilken uppläggning. Imponerad!

Das war das!
Aufwiederhören! A




Kommentarer
Postat av: Maria

Det finns ingen sötare än du i hela världen...

Postat av: Sara

Beige mat som vanligt när Annika är i farten! =)

2007-01-14 @ 17:34:46
URL: http://gulabananer.blogspot.com
Postat av: Annika

gul mat snarare, det är ju den som är godast...

2007-01-14 @ 17:52:01
URL: http://vinterbarn.blogg.se
Postat av: Anonym

Ser underbart ut! Vill också åka skidor men det blir väl inte av i år heller. Tur att jag i alla fall ska på en trip till Glasgow om en månad.

2007-01-15 @ 19:48:57
URL: http://emsellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback