ettårsjubileumidag


Alla summerar ju året och då måste väl jag oxå det... känner nån slags press. Fast det kan nog vara bra. På nyårsafton brukar jag alltid vilja få mina töser att summera året men de brukar sällan vara villiga, eller snarare aldrig.

2006 var året då jag började blogga. Väldigt dumt egentligen, har inte skrivit ett ord i min dagbok sen typ februari. 105 inlägg senare står dagboken fortfarande lika tom. Det ska bli ändring. Den ska med till Alperna på lördag och det blir starten. Annars minns jag ju inget av mitt liv.

2006 var oxå året då jag läste klart min utbildning och blev certifierad massör. En massa jobbsökande (undrar just hur många jobb jag sökt sen i april? flera hundra skulle jag tro, iaf hundra) Jobbat som massör, på Korpen, lett barngympa, läst idrottspsykologi, folkhälsovetenskap och hälsopromotion. 

I maj gick jag en regnig dag (med hjärnskakning efter att ha dunkat näsan i väggen när jag sov) på visning i Hökarängen. Jag var på 27e plats i kön (tror jag) men det var vardag kl. 13 så vi var bara fyra på visningen. Den var sönderslagen, blod på en vägg, risiga tapeter, och äldreboendeplastmatta på golvet. Jag ville inte bo i Hökarängen. Nu älskar jag den. Nyrenoverad och superfin. Älskar mina 61kvm. 

I mars fick jag äntligen
Maria att förstå att vi hörde ihop. Efter ett långt spaningsarbete på tre månader fick vi arslet ur och började kila stadigt... mmm

Har inte blivit så många resor under året. "Bara" en trip till Hamburg i februari och en vecka på Gran canaria i maj med klassen.

Ett ganska bra år men 2007 ska bli bättre!

Vad händer i vår? Ingen aning. På lördag åker jag till Kitzbühel och sen ska jag ta tag i verkligheten. Ha ingen oro.

Då var det gjort.
/A


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för summeringen och ha det underbart i Alplandet. Kasta gärna några snöbollar på tyskar i skidmössor med fuskhår (helst blått) från mig! Puss Hajs!

Postat av: Annika

det kan vara dom fulaste mössorna. speciellt när hela familjer kommer i likadana.

2007-01-05 @ 11:09:25
URL: http://vinterbarn.blogg.se
Postat av: Isabella

Sno med en mössa till mig...
ha det kanon

2007-01-05 @ 15:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback