Det är helt ok för mig...

Här i veckan pratade jag med en kollega om pride och sen sa hon kommentaren "Alltså det är helt ok för mig, jag har jobbat med många.... " (flator och bögar menade hon, men kunde inte få fram ordet) Läs denna Brudens blogg om detta fenomen.

Igår åkte Maria och jag med en annan kollega ner till Oskarshamn, vi liftade med de eftersom de skulle till Kalmar. Vi pratade såklart en del jobb och hon berättade om en händelse för någon vecka sedan.

Pojken: Killar som tycker om killar är töntar!
Förskoleläraren: Vem säger det?
Pojken: Min pappa
Förskoleläraren: Jag känner flera killar som tycker om killar och två av de är dessutom gifta med varandra.
Flickan: VA!? Vem hade brudklänningen?

Visst är det lite sött, men visst är det oxå väldigt tragiskt vad föräldrar trycker i sina barn och att heteronormen är så djupt förankrad redan då.

Nu ska vi fira påsk! ut i solen och njut.

Puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback