skämmiskudde




Bl
ir så arg på reklamen som går på TV som vill få folk att skänka pengar till förskning om hjärtsjuka. Nej jag blir inte arg på forskningen utan på vad som sägs. Det sitter en viktig man i läkarrock med stor bekymmersrynka i pannan och säger att med vår hjälp kan vi stoppa hjärt och kärlsjukdomarna. Pga forskning. Så fan heller. Allt handlar väl inte om bra mediciner och bra operation. Jo när skadan redan är skedd. Men med det stoppar vi inte de metabola sjukdomarna. Suck. Mer hälsofrämjande arbete åt folket... Annars blir jag arg!!! 
Och allt detta serverades jag till frukost.

Bättre att inte ha nån TV som i min lägenhet, man blir ändå bara arg. Igår hem från kören berättade Ylva om "skämmiskudden". Kuddar man har i soffan som man kan gömma ansiktet i när TVn blir för piiinsam. Underbart. Välbehövt, ofta!!!

Det ringde förresten en kvinna från radiotjänst förra veckan och frågade om jag kände till de. (Oerhört dum fråga)
Hon undrade om jag bodde med någon som betalar TVlicens.
-Nej, men jag har ingen TV 
-Men när ska du köpa en TV då?

Vill inte ha nån TV men lovade henne att berätta för henne när jag vill börja se på jobbiga reklamer om hjärtsjuka i min egen soffa. Snart kommer hon väl förbi och vill snoka reda på en TV, så besviken hon kommer att bli!
tv


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag haller sa med dig!!! Mer motion och frukt och gront och massage at folket istallet for mediciner!!! Och annu mer arg blir man nar man vet att storre delen av forskningen om hjart- och karlsjukdomar gors pa MÄN saklart! Sa manga kvinnor som insjuknar far inte ratt diagnos och far massa komplikationer eller dor i onodan osv osv. ARG blir man!

Postat av: Kristina

Ersan, jag blir bara glad

2006-11-21 @ 09:24:44
URL: http://tussilago.blogg.se
Postat av: Annika

glad över vad?

2006-11-21 @ 12:29:47
URL: http://vinterbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback