örebro

Vi var i Örebro igår jag och min poetfru. Trevligt. Upp i ottan men det var det nog värt. Väl inne på slottet hamnade vi i Åsa fhsks monter och Birgitta som var där och gjorde reklam för skrivarlinjen. Ganska snart satt vi och lyssnade på Lärare Janne som inspirerade om skrivande och sen dags för Ana Maria, Frida, Nathalie och Isak att ta plats för scen för utmärkt poesi. De är så bra. Mycket skoj att träffa de igen, det var ju ett tag sen.

Dagen rullade på i konstiga seminarier och en föreläsning med Mikael Niemi. Vilken man. Vilken berättare. Avslutade bokmässan med att höra om boken kom ut- Berättelser från Garderoben. Sorgliga, lyckliga roliga historier om personers komma ut process.

Äntligen fick vi sushi. Mums. På tåget hem klev två idioter på tåget. 2 kanske 19åriga killar med varsin öl i handen och satt och idiotade sig. Jag satt med ansiktet mot de och helt plötsligt skriker han åt mig. Sluta glo, jag hatar när folk glor på mig. Jag kan hälla den här över dig (och visade mig stolt sin öl)
Sen började homofobin att spruta ur deras munnar. Jag citerar: - Om man har aids eller har canser så säger man ju att man är sjuk, men är man bög säger man ju att det är normalt fast det är en sjukdom. - Och visar man att man är bög på stan då går det fan för långt, då säger det "smock" (han höjer knytnäven)
Om maria och jag hade visat får kärlek i den situationen hade vi nog varit rätt mosade nu. Sjukt att folk har så fruktansvärda åsikter. Två stackars pojkar från Västerås som skulle dricka öl i Sthlm. kan inte vara lätt.

Nu ska jag skriva klart min hemtenta. Nej det var nog lite överdrivet, men ska iaf försöka svara på alla frågor så jag är hyfsat klar när veckan börjar.

Ikväll ska jag och finaste på ANNA TERNHEIM!!!! Sitter och lyssnar på alla skivorna nu för att komma i stämning...

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback