Varför vann inte Pontare?

Jag är inne i en vräka-i-mig-choklad-period. Det är så gudomligt gott, tur att jag har en alldeles egen springare när man bor så här isolerat.
Jättemysigt på Toppen igår. Middag först med Marit och Ulrika och sen kom resten av alla flickor upp. Men jag frågare mig varför inte Pontare vann, sån mäktig låt. Och jag stör mig så otroooligt på Carola. Vad vill hon världen egentligen? Låten var ju grym men kan hon inte komma med nåt nytt en den gamla vanliga blåsten och armen i luften. Det läskigaste är ju att hon kommer ta hem globen finalen oxå enbart pga att hon är Carola. Ja då får hon väl åka ner och frälsa Athen oxå.
Efter schlagern gick jag hem till almen och somnade i soffan på Marias ben. Sen frös jag... Så jobbigt att somna och sen behöva förflytta sig in till rummet, blir så kallt. Idag har jag såsat hela dagen, skönt, borde ha pluggat men det har jag ingen lust med. Ska knata hem nu och vila lite innan töserna kommer för matlagning om en timme.

puss och pill!

Kommentarer
Postat av: Yezz81

Varför vann någon över huvud taget???
Det undrar jag.

Postat av: Emma

Visst kan man störa sig på Carola. Jag stör mig egentligen på hela jippot och ALLA inblandade. Men jag tycker ändå Carola är överlägsen som schlagerartist och den jag tror skulle lyckas bäst i Aten. Pontare har bra röst men det svänger för lite.

2006-03-12 @ 17:05:46
URL: http://emsellen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Emma! Han är mäktig!!!

2006-03-13 @ 15:57:09
Postat av: Karin

Jag håller med dig syrran! Carola är en frireligiös galning, hon verkar så otroligt falsk och vad jag har hört av folk som träffat henne så är hon så dryg och överlägsen. Nej bort! Fast det är klart att hon är schlagerartisten nr 1, men att folk inte ser igenom hennes yta förstår jag bara inte...

2006-03-13 @ 21:37:35
URL: http://lacookie.blogg.se
Postat av: Emma

Men hallå systrarna Bogren. Hela Melodifestivalen är ju yta! Melodierna känner man igen, dansstegen är välbeprövade och texterna är ofta snarlika varandra. Å detta är ju Carola bäst på. Falsk och dryg är hon säkert men det spelar ingen roll. Bara hon sopar mattan med de andra artisterna i Aten så är jag nöjd.

2006-03-14 @ 12:56:28
URL: http://www.emsellen.blogspot.com
Postat av: Kristina

Precis Emma, håller helt med dig. Melodifestivalen är yta, det är därför det är så himla härligt underbart :D och att Carola kan det där är det inget tvivel om, Carola och ingen annan i Aten och, så blev det.

2006-03-19 @ 19:54:51
URL: http://tussilago.blogg.se
Postat av: Kristina

Precis Emma, håller helt med dig. Melodifestivalen är yta, det är därför det är så himla härligt underbart :D och att Carola kan det där är det inget tvivel om, Carola och ingen annan i Aten och, så blev det.

2006-03-19 @ 19:54:54
URL: http://tussilago.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback