packat och klart...

...för fyra veckor i Stockholm. Kändes jättekonstigt att packa ner stora delar av rummet igår. Började nästan gråta av känsloschvall. Alla minnen från förra vårens flytt kom upp till ytan och jag drabbades av separationsångest. Fast ändå vill jag ju här i från. Är mätt på allt vad internatliv heter och vill ut och pröva mina vingar. Sen igår kväll efter all deppighet och nedstämdhet var jag hemma hos Maria och halvsov i soffan. Sen hände nåt. Min mobil ringde och jag babblade med lilla Ando. Och sen flippade jag totalt. Maria ville nog helst slå ihjäl mig och bryta kontakten på sturt (även fast hon inte erkände det). Tokade runt nån timme innan jag insåg att jag var störd och vi bestämde oss för att sova. Idag mår jag bättre.

På måndag börjar jag på Forsgrenska. Tre veckor praktik väntar. Så spännande. Hoppas verkligen att det blir så bra som jag vill och tror. Flödar av idéer om vad jag vill göra. Jobbigt bara att i bakgrunden ligger anatomin och gnor. Jävla certifieringsprov. Och idag kom jag till insikt över att jag inte alls är särskilt haj på de terapeutiska töjningarna... Och oj vad jag glömmer muskler fort... Det bådar inte gott...

Ska även gå på visningar de närmsta veckorna och förhoppningsvis få en finfin lägenhet. Mamma tror inte jag kommer lyckas men har jag bestämt mig för att hitta en lägenhet så ska jag hitta en lägenhet...Utan drömmar och mål kommer man ju ingenstans...

Ska snart upp och äta lite middag. Sen kommer Maria och hjälper mig bära till bussen. Sen av mot sthlm... Tur att pappa är snäll och hämtar mig på centralen. annars hade jag aldrig tagit mig hem. Det blev lite mycket packning... som vanligt.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback