Swebus mellan Oskarshamn och Stockholm

Varför hade jag idag turen att hamna på en buss tillsammans med ett gäng idioter?

Satt först själv på ett parsäte och njöt av att det var trevligt att åka buss. I Västervik fylldes bussen till bredden och jag fick sällskap. Framför mig satt en döv pappa med sin dotter och mamman satt några säten framför. Ungen skrek och senare kom det även på en tjocktant. Hon var gigantisk och ville sätta sig brevid mig (nu hade min kamrat gått av) och bad den döva att fälla upp sitt säte så att hon skulle få plats. Fick smått panik i kroppen och tänkte detta kommer bli mardrömmen och jag kommer mosas in mot fönstret. Innan hon hann sätta sig fick hon syn på ett parsäte som var tomt som hon istället fyllde upp till bredden. Killen bakom mig packade upp prickigkorvmacka och den underbara doften spred sig snabbt i den mysiga bussluften.
Nu hade den döva pappan bytt plats med mamman för att försöka få tyst på den skrikande ungen. Men den skrek ännu mer eftersom mamman ville att hon skulle sitta i sitt bilstol och sova. Hon skriker och skriker och jag sneglar bak på den tjocka tanten och ser att hon håller för öronen. Dessutom har två fjortistjejer framför henne börjat spela musik på sin mobil utan hörlurar... Tjockistanten reser på sig och går fram förbi mitt säte och säger till Mamman att det inte är bra för ett barn att skrika så. Mamman tänder till och skriker tillbaka att det är inte mitt fel. GÅ OCH SÄTT DIG. Du ska inte lägga dig i...
Ungen fortsätter att sprida sin ljuva stämma i bussen tillsammans med fjortistjejernas mobilmusik.

Väl framme och på t-banan skäller en man ut två blonderade fjortisar för att de sitter med fötterna på sätet. De käftar emot och skriker gubbjävel...

Varför alla dessa idioter???

Imorrn kommer rapport och bilder om min underbara dagar med Maria!

Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback