Haren som inte trodde att han syntes

haren som inte trodde att han syntes


Börjar med ett citat från syster Kristinas blogg.


"Alldeles nyss ställde min syster (Annika) mig en ytterst speciell fråga, till mig då såklart. Jag kan tänka mig att hon stod och tittade ut genom fönstret i syrummet där hon är och funderar på vad hon ska göra med allt sitt bruna tyg. Nu kom hon fram till i övertygad ton att hon behöver en vit kjol, så det ska det bli. Då kan hon ju ha mönstrat till.
Till frågan igen då. Hon ställde den med ett tvivel i rösten, som att alla andra kan men inte hon.

När lär man sig klippa träd?

Jag svarade henne självklart med min hesa stämma, att kanske när man frågar hur man gör. Men hon var uppe i gasen och sa att alla verkar ju faktiskt redan kunna. Hon funderade, jag funderade. Det måste nog vara när man bli händig. När man nu blir det. Tänk om man aldrig blir det. Jag ska bli det. Jag vill bli det."


men jag undrade verkligen när man lär sig klippa träd. Kan inte se mig själv klippa träd. Ser iofs rätt trevligt ut att stå och vingla högt uppe på en stege i solen och klippa valda grenar. Får kanske ta och fråga någon hur man gör...

Avslutar med: GLAD PÅSK!!!! Och om ni inte visste så har jag världens finaste tjej!

m





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback