nagellack, biltullar och syhörna

Sedan igår har jag knallrosa naglar. Mycket spännande tycker jag, eftersom jag aldrig brukar ha färgat nagellack. Man blir så medveten om sina naglar också. Imorse när jag vaknade (jag hade glömt bort mina fina naglar under natten) blev jag genast mycket gladare när jag såg de rosa ändarna på fingrarna. Nagellacket ska matcha klänningen som jag sytt till kvällens 60års kalas och jag är så stolt för det är exakt samma nyans. (tack Marie för hjälpen med måttagning, provningar och idéer till klänningen, utan dig ingen klänning)

Igår lånade jag och Maria bilen för att först ta oss till Ropsten och sveriges största myrornabutik. Ropsten ligger som bekant precis mellan stockholm och Lidingö. Och när man inte riktigt tycker att kartan som vi hade stämmer överrens med omgivningen hamnar man lätt ute på Lidingöbron, in i stan igen, ut till Lidingö osv. Passerade biltullarna 7 gånger på denna tripp. Visst är det bra med biltullar, fast inte när man åker fel..

Efter detta äventyr körde vi söderöver mot IKEA. Alltid lika trevligt. Nu ska vi möblera om igen och jag kommer få världens bästa syhörna. Så imorrn kväll ska här bäras möbler mellan rummen och dekorera och göra fint.

Nu ska jag njuta lite mer av mina fina naglar. Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback