vi som bor i SoSo

På t-banan igår såg jag en reklam som ifrågasatta varför man skulle bo på SoFo när SoSo är minst lika hett. (För er lantisar som läser detta kan jag berätta att SoFo= south of Folkungagatan, en del av södermalm, Sthlm, så nu vet ni det) SoSo skulle alltså vara South of Söder. Kände mig på direkten lite mer cool än jag redan kände mig på väg till mitt underbart stimulerande arbete på NoFo. Fick inte mycket sålt men pengar blir det ju ändå. Dessutom insåg jag att det är väldigt svårt att äta spaghetti med plastsked. Näst intill omöjligt. Trodde att ett personalkök innehöll bestick men tydligen inte. Det enda som hittades var en plastsked av modellen väldigt skev. Hade mitt livs sämsta bordsskick när jag satt där och åt på min kvartsrast.

Imorse vaknade jag kl. 5 av att jag drömde att jag hade migrän. Och det hade jag oxå. Första gången sen i september. Hade glömt bort hur jobbigt det var. Upp och stoppa munnen full med tabletter för att sedan kämpa för att somna om med allt mer dunkande huvud. Jag som dessutom hade tänk att jag skulle jobba idag.

Posten kom och jag fick mitt efterlängtade F-skattebevis. Så nu är jag egen företagare. Har dock inga inkomster än men det löser sig säkert. Om man inte har några inkomster så blir ju bokföringen lättare. haha.

Avslutar med att skryta över min flicka. Hon kom in på författarskolan i Lund! Av miljarders sökande är hon en av de 30 som är bäst. Visste ju redan att hon var bäst men inte de kanske. Men för mig får hon inte börja där. Hon ska ju flytta hit ju. Har redan provat att vara tillsammans med en i Lund och det funkade inte så jag tycker inte hon ska söka lyckan där nere...

Snart midsommar. Måste till systemet när jag frisknar till och köpa öl till min flicka... och till mig...

Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag visste inte att Sveriges bfolkning drastiskt ökat till "miljarders" och att dessutom alla vill in där :P /K

2006-06-21 @ 10:55:15
Postat av: Annika

Nä men nu vet du det

Postat av: Karin

Men om hon vill börja där får du väl inte va så självisk. Du kan väl flytta till Lund i såna fall

2006-06-22 @ 19:26:12
URL: http://tankspritt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback